Utolsó kommentek

  • Flankerr: Jó újra olvasni téged. Szép a táj, de a Lambo se kutya..:D (2012.05.02. 22:33) Schneeberg, Klosterwappen (2076 m)
  • Flankerr: Egyik kollégám ezt vállalta be: ambringa.blogspot.com/2011/09/csucstamadas.html Igaz, végig orszá... (2011.09.26. 21:55) BEAC Maxi '11
  • Samorost: Mi sem értettük ám, hogyhogy nem értél minket utol. Először Nagymaroson vártuk, hogy talán befutsz... (2011.09.11. 13:29) BEAC Maxi '11
  • avus: A nyomorék jobban fedné a valóságot :) (2011.09.11. 12:44) BEAC Maxi '11
  • Utolsó 20

Bringás és túrázós oldalak

Valaki, vagy valami nagyon nem akarja, hogy megmásszam a Királyhegyet Szlovákiában...

Júniusban Sasival készültünk, az időjárás miatt kétszer is halasztanunk kellett. Július 11, vasárnap volt a következő dátum, ami kivételesen nem az időjárás miatt hiúsult meg: előtte való napon autóval jártam arra, útban Lengyelországba, és megdöbbenve tapasztaltam, hogy Szlovákiában, legalábbis ezen a felén, nem léteznek közkutak, és nagyjából élet is alig van. Egy 4 decis kulaccsal kellett volna nekivágnom 230 km-nek és ~3000 m szintnek, hőségriadóban. Azt a túrát ezért én mondtam le.

Ezután Sasival félreértettük egymást az augusztusi időponttal kapcsolatban, és mivel neki az augusztusi hétvégék már be voltak táblázva, egyedül kellett megoldást találnom. Ki is gondoltam egy háromnapos túratervet, pénteken Bp-Somoskőújfalu, ottalvás, szombaton Somoskőújfalu-Királyhegy-Somoskőújfalu, ottalvás, majd vasárnap haza, keréken, vagy vonaton. Mindezt aug. 27-29 között gondoltam kivitelezni, de megint beleköpött az időjárás. Maradt szept. 3-5, ami már nem lett volna szerencsés a BEAC közelsége miatt. És nehogy kifárasszam magam a nagy esemény előtt, az időjárás megint közbelépett. Szlovákiában 1700 felett már állítólag hó is esett...

Következő hétvégén BEAC, utána 24-órás verseny, ergó ez a vonat idén elment. Vigasztalásként kis budai kört terveztem szombatra, becsatlakozva a hasonló útvonalú Serrenő-túrára.

Amikor kicsivel 9 után kiléptem az ajtón, már szemerkélt. Kis tépelődés után nekiindultam, de átérve Budára, az Apostol utcában visszafordultam, itt már zavaróan szitált.

Délután 3-ra felszáradtak az utak, a felhők sem tűntek túl esőre állónak, ezért ismét nekigyürkőztem. Sok már nem férhetett bele, de azért megpróbáltam egy 1500-as kört menni. A szokásos Ferenc-hegy - Árpád-kilátó útvonalon felnéztem a HHH-ra, majd megállás nélkül le is gurultam a Határ-nyereghez, ahonnan a Vadaskerten át Hűvösvölgy következett. Itt sem álltam meg, a napközben elfogyasztott Mekikaja még hajtott, így először a Kis-, majd a Nagy-Hárs-hegy következett. Ez utóbbira való mászás közben elkezdett újra szemerkélni az eső, ami a lejutást eléggé keservessé tette, a Smart Sam-ek a vizes köveken tehetetlenül korcsolyáztak.

Mindezek ellenére a János-hegyre a piroson másztam fel, de a csúszós köves részekkel és a gerendákkal meggyűlt a bajom. Felérve azért elégedett voltam, 1 óra 45 perc alatt megvolt 1100 m szint. Nem különösebben hajtós tempóban, csak a megállásokat minimalizáltam. A kilátónál sem ácsorogtam, hanem áttekertem Normafához, gondoltam, hátha elkapom még a Serrenőket. Így is lett, a rétesesnél ejtőztek, így pár percre én is letettem magam. Együtt indultunk le a Harang-völgy mellett, de a Béla király útnál elköszöntem tőlük, kavarogtam kicsit a 12-ben, mielőtt legurultam a továbbra is szemerkélő esőben.

Útvonal: Blaha - Margit-híd - Ferenc-hegy - Árpád-kilátó - HHH - Határ-nyereg - Vadaskert - Hűvösvölgy - Kis-Hárs-hegy - Szépjuhászné - Nagy-Hárs-hegy - Szépjuhászné - János-hegy - Normafa - Vár - Blaha.

Szólj hozzá!

Címkék: budai hegység mtb specialized epic

A bejegyzés trackback címe:

https://avus.blog.hu/api/trackback/id/tr92276656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása