Utolsó kommentek

  • Flankerr: Jó újra olvasni téged. Szép a táj, de a Lambo se kutya..:D (2012.05.02. 22:33) Schneeberg, Klosterwappen (2076 m)
  • Flankerr: Egyik kollégám ezt vállalta be: ambringa.blogspot.com/2011/09/csucstamadas.html Igaz, végig orszá... (2011.09.26. 21:55) BEAC Maxi '11
  • Samorost: Mi sem értettük ám, hogyhogy nem értél minket utol. Először Nagymaroson vártuk, hogy talán befutsz... (2011.09.11. 13:29) BEAC Maxi '11
  • avus: A nyomorék jobban fedné a valóságot :) (2011.09.11. 12:44) BEAC Maxi '11
  • Utolsó 20

Bringás és túrázós oldalak

Ördög-szikla - Pilis-tető - Dobogókő

2008. szeptember 28. 21:54 | avus

Három hete BEAC Maxi, két hete 24-órás verseny, múlt héten elmaradt Holló-kő, megérdemelt pihenő is hideg - nagyon ideje volt végre egy jó túrázásnak.

Börzsöny-pótlás volt a terv, de tegnap késő esti értekezésünkkor eldöntöttük, hogy a Börzsöny sárügyileg rizikós, így a pilisi útvonal győzött. Ki is néztem egy olyan 1600 m szint körüli kört, de mivel bonaede reggel lemondta, ezt felsrófoltam 2500 körülire.

A szokásos álmos rajt után HÉV-re ültem, és elvitettem magam Csillaghegyig, ahol már várt rám palladium. Feltekertünk a Nagy-Kevélyre, leszámítva persze az utolsó 50 m-t szintben. A Kevélyre menet annyi túrázóval találkoztunk, amennyit eddigi túrám során összesen nem láttam arra.

A Kevély-nyeregből a zöldön folytattuk a Solymár-völgy felé. Kis kavargás után megtaláltuk. Szerencse, hogy nem klubtúrán mentünk arra, mert lincshangulat uralkodott volna :). Bár tavaly egyszer már mentünk arra, akkor Jupiter és Tamara javaslatára, és kevesebb tolós szakaszra emlékeztem. Szerencsére palladium nem a lincselős fajta, így élveztük ezt a szakaszt is, még ha utólag inkább kihagynám.

Solymárról feltekertünk a Zsíros-hegyre, pihiztünk a panorámás részen, majd le az Antónia-árkon, Pilisszentiván felé. Errefelé van egy rettenet homokos szakasz, sajnos az esők semmit sem javítottak rajta. Pilisszentiván előtt még megkerestük az Ördög-sziklát. Ami egyszeri élmény lesz. Egyrészt át kell mászni egy létrán, másrészt az átmászás után a nagy-szénási tiltott zónában vagyunk, harmadrészt kilátás nuku.

Innen a nálam kedvenc Ásványbányán át vezető fel-le útvonalon Pilisszántóra tekertünk, ahol egy cukrászdázás után a Pilis-tető felé vettük az irányt. Itt elváltunk, mert én megint a múltkori, hosszabb útvonalamon mentem. A szerpentinen dejavu érzésem volt: X alkalommal összesen nem láttam ennyi túrázót, mint ma egyedül. Simon halála után elkúrtam a Vaskapu-völgyet, de jól jöttem ki belőle, ugyanis pont oda lyukadtam ki, ahova tervezett útvonal esetén csak később értem volna. Átkeltem a műúton, majd a kéket választva mentem fel Dobogókőre. Ezt az útvonalat másnak is javaslom, aki Dobogókő előtt Pilis-tetőzik, mert a kék minősége autópálya, és a meredekségével sincs baj.

Dobogókőről kaja és fotózás után a BEAC Maxi útvonalán tekertünk Tölgyikrekig, majd Lajosforrásig. Innen palladium aszfaltozott volna, de rábeszéltem még egy pici mászásra, és továbbhaladva a BEAC útvonalán, de a Csikóváraljai túristaházat kikerülve végig terepen érkeztünk Pomázra. Persze utólag nézem, a pici mászás is kikerülhető lett volna, ha a K+-en megyünk le :).

Az idei statisztikához pedig ezennel hozzáadódik 87.86 km-nyi táv, és 2211 m szint. Azért nem lett 2500, mert a végére tervezett pirosmászást a Kevély-nyeregig elnapoltuk. Képek ide kattintva.

Szólj hozzá!

Címkék: visegrádi hegység pilis budai hegység mtb specialized epic

A bejegyzés trackback címe:

https://avus.blog.hu/api/trackback/id/tr29686317

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása