Utolsó kommentek

  • Flankerr: Jó újra olvasni téged. Szép a táj, de a Lambo se kutya..:D (2012.05.02. 22:33) Schneeberg, Klosterwappen (2076 m)
  • Flankerr: Egyik kollégám ezt vállalta be: ambringa.blogspot.com/2011/09/csucstamadas.html Igaz, végig orszá... (2011.09.26. 21:55) BEAC Maxi '11
  • Samorost: Mi sem értettük ám, hogyhogy nem értél minket utol. Először Nagymaroson vártuk, hogy talán befutsz... (2011.09.11. 13:29) BEAC Maxi '11
  • avus: A nyomorék jobban fedné a valóságot :) (2011.09.11. 12:44) BEAC Maxi '11
  • Utolsó 20

Bringás és túrázós oldalak

Ködös pilisi tekerés

2008. november 9. 21:21 | avus

Kissé ködös körülmények között, de kellemeset túráztunk Pharaoval, majd a végén palladiummal. Az eredeti terv a pár héttel ezelőtti pilisi túra kilátópontjainak végigjárása lett volna, plusz Kémény-szikla, mínusz Kétágú-hegy. De már a Hosszú-hegyen nyilvánvaló lett, hogy felesleges kilátásra menni, ezért kevertünk az útvonalba egy kis Visegrádit is.

Pharaoval indultam, késés és várakozás miatt elég későn. A hajnalig dorbézoló Kboyra hiába vártunk :). Óbudán teljesen vizesek voltak az utak, pocsolyákat kerülgettünk, ezért nagy összegben fogadtam volna, hogy Pilisborosjenő után, a kánikulában is sáros montis jelzésen vissza fogunk fordulni.

Nem így lett, hihetetlen módon, sok sármedence üres volt és lényegében száraz, ahol mégis volt valami, az könnyen kikerültük. Mivel Jani a 24-órás óta nem tekert, ezért a Hosszú-hegynél ideiglenesen elváltunk, én felmentem a kilátásért, ő ment egyenesen a Szántói-nyereg, majd pedig a Mária-pad felé. A panoráma viszont elmaradt, a múltkori börzsönyi köddel ellentétben a mai nem maradt 200 m alatt. A mászás viszont nagyon jól esett, habár a már zavaróan mély és teljesen harmatos avar eléggé megnehezítette.

Gyors pihenés után Pharao után indultam, és a nyereg után be is értem, így meg tudtam neki mutatni a S+ ösvényt, amivel kikerülhette a szerpentin kaptatóját, én pedig mentem fel a szerpentinre. Ami korábban a vizes avarnak nem sikerült, az itt a vizes köveknek igen, konkrétan némi tolásra kényszeríteni. A szerpentin kilátópontjain sem volt semmi kilátás, ezért felhívtam Pharaot, és vázoltam neki az útvonalmódosítást.

Simon halála után megint elvétettem a Vaskapu-völgyet, bár most nem is azt kerestem, hanem azt a jelzetlen útvonalat, amit a pár héttel ezelőtti tévesztéskor jártam be. Segített ebben a sűrű köd, és a mély avar, de némi kacskaringózás után pont ott kötöttem ki, ahol Pharao már várt rám.

Dobogókőre menet a műút kereszteződésénél Pharaora várva egy fekete Speci húzott el mellettem a műúton. Amikor meglátott, visszafordult, így ismertem meg a bikmakkon geoff néven fórumozó, a terepen pedig egy 2008-as Epicet hajtó kollégát.

A Zsivány-sziklák érintésével felértünk Dobogókőre, ahol nem sokat időztünk, mert hideg volt, és a sárgán elindultunk lefelé, Tölgyikrek irányában. Tölgyikreknél negyed óra várakozás következett, a Lajosforrás felől jövő palladiumra vártunk. Miután befutott, a piroson indultunk le Csobánka felé. Csobánkánál Pharao elvált tőlünk, ketten folytattuk. Ha már úgysincs sok, az legalább nehéz legyen alapon a pirosat követtük továbbra is, fel a Kevély-nyeregre. Itt megint érvényesült az, hogy az avar legyőzhető, de a nyereg előtti nedves köves szakasszal nem tudtam mit kezdeni.

A beérkezést beacmaxisan terveztem, tehát Pilisborosjenő után le a Köves-bércen, majd fel a Csúcs-hegyi-nyeregbe, de ezt a közelgő szürkület miatt elvetettük, és aszfalton gurultunk le Csillaghegyre.

Útvonal: Bp MHB - Ürömhegy - Pilisborosjenő - Csobánkai-nyereg - Hosszú-hegy - Szántói-nyereg - Pilis-tető - Simon-halála - Zsivány-sziklák - Dobogókő - Fagyos katona - Tölgyikrek - Csobánka - Kevély-nyereg - Pilisborosjenő - Csillaghegy. Táv: 76.7 km táv, szint: 1490 m szint. Statisztika az is, hogy 15 hónap alatt a második Brain döglik meg alattam...

Ködös képek itt találhatók

1 komment

Címkék: visegrádi hegység pilis mtb specialized epic

A bejegyzés trackback címe:

https://avus.blog.hu/api/trackback/id/tr34759390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ariadne 2008.11.30. 18:24:04

Szia!

Nicsak, újra folytatod a blogot? Jól titkoltad. :) Csak így tovább, élmény olvasni. Remélem jövő évben még több klubos túráról (is) lesz majd lehetőséged írni. ;)
süti beállítások módosítása