Utolsó kommentek

• Flankerr: Jó újra olvasni téged. Szép a táj, de a Lambo se kutya..:D (2012.05.02. 22:33) Schneeberg, Klosterwappen (2076 m)
  • Flankerr: Egyik kollégám ezt vállalta be: ambringa.blogspot.com/2011/09/csucstamadas.html Igaz, végig orszá... (2011.09.26. 21:55) BEAC Maxi '11
  • Samorost: Mi sem értettük ám, hogyhogy nem értél minket utol. Először Nagymaroson vártuk, hogy talán befutsz... (2011.09.11. 13:29) BEAC Maxi '11
  • avus: A nyomorék jobban fedné a valóságot :) (2011.09.11. 12:44) BEAC Maxi '11
  • Utolsó 20

Bringás és túrázós oldalak

Börzsönyi Kelly's Klub túra

2008. augusztus 17. 22:56 | avus

Azt hiszem, ma sikerült kifárasztanom a túratársakat, egy 61.1 km hosszú és 1644 m szintet tartalmazó börzsönyi túra keretében. Most először sikerült Verőce felől tekerve is megtalálni a piros jelzést Királyrét alatt, miután 2x már eltévedtem rajta, egy másik alkalommal pedig a sár miatt menekültünk le róla. Most nem volt sár, csak az S-kanyarnál.

Királyrét után ideiglenesen elváltam a többiektől, és a kéken mentem fel a Foltán-kereszthez, míg a többiek a szokásos, szerpentines útvonalon. Mindezt a BEAC Maxira való felkészülés jegyében. Nem volt egy könnyű menet a huzamos 20% feletti szakaszokkal, a "csak" 10-es emelkedőkön meg belógó tüskés bokrokkal, de végülis ez is megvan.

A Foltánnál nem álltam meg, a többiek elé tekertem, majd együtt másztunk fel Csóványosra. Innen le az Oltár-kőhöz, amit megint megpróbáltam megmászni. A mintás Adidassal más volt, mint a lekopott mintájú Specivel, de fent megint inamba szállt a bátorságom, ezért a kilátásról megint lemaradtam :(.

Rakodótól a K+-on zúztunk le Hamuház felé, és most már végre megértettem, miért dicsőíti mindenki ezt az útvonalat. Legutóbbi arrajártamkor ugyanis tele volt mindenféle ganéjjal, félpercenként kellett leszállni, most talán 4-szer az aljáig, emellett nagyon jól lehetett rajta száguldozni. Hamuház előtt "vonatoztunk", az hegységnek eme fele ugyanis kissé sáros volt, a sínek köze viszont nem. Ati biztos élvezte a megmaradt talpfákat :).

Hamuháztól kellemetlen mászás Bányapusztáig, a kellemetlenséget a nyálkás talaj okozta. Bányapusztánál elővettem az oldbiketól kapott itinert, és egyből megtaláltuk a leágazást, a rétet, a ledőlt etetőt, majd a Jancsi/Juliska kunyhót. Itt kicsit elidőztünk, a kunyhó környezetének hangulata ugyanis elég marasztaló, majd visszamásztunk Rakodóra.

Ezután már "csak lefelé" következett, tehát még egy jó kilcsit másztunk az NHH-ra menő dózeren a kékig, majd pedig lezúztunk az Inóci vágáson. Ő meg minket, Luki és jómagam kivételével mindenki otthagyott több-kevesebb bőrmintát a porban. Bonaede esése tűnt a legkomolyabbnak, bár tudta folytatni, azért remélem holnap nem sajog egyik fele se.

Végül Kóspallag érintésével a Csömöle-völgyön letekertünk Kismarosra, ahonan egy hosszabb büfézés után hazavonatoztunk.

Útvonal: Verőce - Magyarkút - Szokolya vá - Királyrét (- Saj-kúti-bérc) - Foltán-kereszt - Csóványos - Oltár-kő - Rakodó - Magas-hidi-rét - Hamuház - Bányapuszta - JJ kunyhó - Rakodó - Kisinóci th - Kóspallag - Kismaros.

Sajnos a fotóapparátot lemerült aksival hoztam el, ezért fotó nem készült, de a bejárt helyszínekről készítettem egy válogatást.

Szólj hozzá!

Címkék: börzsöny mtb specialized epic

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.