Utolsó kommentek

  • Flankerr: Jó újra olvasni téged. Szép a táj, de a Lambo se kutya..:D (2012.05.02. 22:33) Schneeberg, Klosterwappen (2076 m)
  • Flankerr: Egyik kollégám ezt vállalta be: ambringa.blogspot.com/2011/09/csucstamadas.html Igaz, végig orszá... (2011.09.26. 21:55) BEAC Maxi '11
  • Samorost: Mi sem értettük ám, hogyhogy nem értél minket utol. Először Nagymaroson vártuk, hogy talán befutsz... (2011.09.11. 13:29) BEAC Maxi '11
  • avus: A nyomorék jobban fedné a valóságot :) (2011.09.11. 12:44) BEAC Maxi '11
  • Utolsó 20

Bringás és túrázós oldalak

Budai snowride reloaded

2010. december 26. 23:50 | avus

Végre újra fagypont alá ment a hőmérséklet, így nyeregben volt a helyem. Az Epicet is felturbóztam az újabb havas menetre. Az ősz sarát letakarítottam róla, a kopott félslick Smart Sam-ek helyére Maxxis Wetscream-eket húztam, és előre-hátra sárvédőket szereltem, hogy legalább rám ne jusson a sós hóléből. Mivel a múltkor a munkába járó dzsekimet koszolta össze a felverődő trutyi, így azt egy még vékonyabb esődzsekivel helyettesítetttem.

A ruházat ezt is elviselte, négy vékony réteggel sem volt semmi problémám. A kritikus pont, mint mindig, most is a kesztyű volt. Be kell próbálkoznom egy egyujjassal, mert ezzel, hiába dromedár síkesztyű, ha messzebb merészkednék, az tuti pár ujjam amputálásához vezetne. Pedig hívogat Prédikáló, és a Nagy-Hideg-hegy is...

Most még a szokásos budai helyszíneket: Határ-nyereg, Árpád-kilátó, HHH, János-hegy kerestem fel, csak az őket összekötő útvonal tért el nagyban az egy héttel ezelőttitől.

A gumicsere remekül sült el. A Wetscream-ek aszfalton ugyan bődületes gördülési ellenállással húznak vissza, és első körben terepen sem voltam még elájulva tőlük. Határ-nyereg előtt azonban meg kellett állnom szerelni, mert leesett az első sárvédő, ami nem igazán passzolt bele a teló túl szűk alsó lyukába. A szerelés után a névleges minimumánál is alacsonyabb nyomásra eresztettem a gumikat, amik után tökéletesen tapadtak. Az irányítás a kezembe került, nem úgy, mint egy hete, amikor inkább a jégbordák és a hó döntötte el, merre mehetek. Pl. a János-hegyre is simán feltekertem vele, a múltkor ez a próbálkozás csúfosat bukott.

Hó egyébként volt, nem is kevés. A hófúvások egyes helyekről elfújták a havat, máshol 25-30 centi magasra emelték. Aszfalton, ahol a szél eltakarította a havat, jégpályák alakultak ki. A Rekettyés bejáratánál négykézláb kellett átcsámpáznom a 2 m széles úton, hogy az út menti hóban le tudjak botorkálni a sorompóig.

Az első sárvédő végülis nem bírta a túra végéig, a második leesés után egy út menti kuka mellé tettem, hogy elvihesse, aki esetleg akarja. Szerencsére ma nem volt rá nagy szükség, hazafelé ugyanis bent a városban inkább a néptelen, havas járdákat választottam a sónedves utak helyett.

Itthon is elég volt forró vízzel lemosni a bringára rakódott havat, majd az előtérben megszárítani a bicajt, így nem veszett kárba a pár nappal ezelőtti tisztára mosás.

A vége kb 47 km lett, 1260 m szinttel. A track nem teljes, eleve picit késve kapcsoltam be, majd a Gellérten bejelzett a merülő aksi miatt, így már ott kikapcsoltam. Útvonal: Blaha - Ferenc-hegy - Határ-nyereg - Árpád-kilátó - Fenyőgyöngye - HHH - Fenyőgyöngye - Szépjuhászné - János-hegy - Szabadság-hegy - Gellérthegy - Blaha.

2 komment

Címkék: budai hegység mtb specialized epic

A bejegyzés trackback címe:

https://avus.blog.hu/api/trackback/id/tr272542187

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Flankerr 2010.12.28. 15:32:38

Wetscream: egy jó pont a marketingeseknek, ilyen névvel azonnal kettőt vennék, de komolyan..:)
Jól sejtem hogy a most repkedő -10-20 fokban kevésbé egészséges suhanni, bárhol is?
Visszatérve a szánkóra: nagy távolságra valóban alkalmatlan, de rövid idő alatt gyors adrenalinfeltöltésre teljesen jó, különösen a kutyákkal, macskákkal, babakocsival, misére/ről menő nénikkel, egyre növő autóforgalommal nehezített falubeli félhivatalos pályákon...:)

avus · http://avus.blog.hu 2010.12.29. 00:35:23

@Flankerr: Tudja fene. Amit én védek, de nagyon, az a térdem. Budai túrákon is themonadrág + kívül szélálló esődzseki, ma a Pilisben ezt még megfejeltem +1 térdmelegítővel. Megfázásilag sem érzem hátrányát a tekerésnek. Múlt héten csütörtökön -14-ben Nagykovácsiba, szombaton -10 körül budai túra, egyik sem kottyant meg. Vasárnap kibattyogtam a Blahára fát nézni. 10+10 perc, megfázás.
süti beállítások módosítása