Utolsó kommentek

• Flankerr: Jó újra olvasni téged. Szép a táj, de a Lambo se kutya..:D (2012.05.02. 22:33) Schneeberg, Klosterwappen (2076 m)
  • Flankerr: Egyik kollégám ezt vállalta be: ambringa.blogspot.com/2011/09/csucstamadas.html Igaz, végig orszá... (2011.09.26. 21:55) BEAC Maxi '11
  • Samorost: Mi sem értettük ám, hogyhogy nem értél minket utol. Először Nagymaroson vártuk, hogy talán befutsz... (2011.09.11. 13:29) BEAC Maxi '11
  • avus: A nyomorék jobban fedné a valóságot :) (2011.09.11. 12:44) BEAC Maxi '11
  • Utolsó 20

Bringás és túrázós oldalak

Nyaralás 4. nap: Kreuzberg Strecke

2009. július 14. 23:19 | avus

Hétfőn még csak kóstolgattuk Ausztriát, kedden már Gloggnitz-ig utaztunk, egy komplett Alpok-béli túra kedvéért. Az indulás megint döcögött, az utazás két óra volt, így sikerült valamivel délután egy előtt megérkezni Gloggnitz-ba.

A lehető legrosszabbkor, ott ugyanis dél és délután kettő között megáll az élet, minden bezár. Nekünk viszont szükségünk volt egy térképre, ugyanis az otthon beszerzett Semmering/Rax/Schneeberge/Schneealpe térkép alapján nem nagyon mertem nekiindulni. Jobb híján egy fagyizóban bekkeltük ki kettőig az időt, majd fél háromkor már megfelelő térképpel a kezünkben vághattunk neki a túrának.

A térkép kb 20 db A4-es oldalt tartalmaz, a lapok egyik oldalán térkép, bejelölt útvonalakkal, és azok variációival, a másik oldalon ezen variációk itinerjei, részletes adatai. Ezek közül néztem ki a Kreuzberg Streckét, ami egy 24 km hosszú, és 800 m szintet tartalmazó kör, és közel halad Gloggnitzhez. A szint elolszlása elég egyenetlen volt, Gloggnitz után 600 méter folyamatos mászással indultunk (magához a körhöz is már másznunk kellett), onnan egy folyamatos, nagy lejtőzés Payerbachig, onnan újra mászás a Gloggnitzhez közeli pontig, majd lejtőzés az autóhoz.

A kör legmagasabb ponta 1094 méter, tehát végülis csúcsot döntöttünk, bár terv szerint ez a héten még jócskán túl lesz szárnyalva. Az út az Ausztriában szokásos aszfalt/dózer kombó, de most - mivel az Alpokban jártunk - a szájunkat is gyakran táthattuk, gyakorlatilag valamennyi erdőből való kiérés során. Az út első felében Semmering környékére láttunk rá, amelyet uralt az 1523 méter magas Sonnwendstein, és az alatta lévő autópályaviadukt. A csúcs után Reichenau felé fordultunk, ekkor - egy szenzációs aszfaltos legurulás körítéseként - a Rax és a Schneeberg látványában gyönyörködtünk.

Payerbach után újra felmásztunk a Schloss Gloggnitz fölé, ahol korábban rácsatlakoztunk a körre, majd lezúztunk vissza Gloggnitzba. Ekkor még világos volt, de a nap már elég kis szögből sütött. Hazafelé kipróbáltuk, hogy a GPS-t a "leggyorsabb" beállításból középállásba helyezve milyen útvonalat ajánl (másik szélső állás a legrövidebb). Meg is találta a legrövidebb utat, aminek köszönhetően sötétben autókázhattuk isten háta mögötti szerpentinutakon. De legalább élveztük :).

Két nap után talán nem mondok nagy hülyeséget, ha azt mondom, az Ausztriában való tekeréskor otthon lehet hagyni a bütykös gumikat és a technikát, de mindenképpen hozni kell az erőnlétet, és a fényképezőt. A zömében dózer és aszfaltutak szégyenlősség nélkül kúsznak fel 20%-os meredekség fölé, de egynyomtávos erdei utakkal csak nagyon elvétve, patakátkelésekkel, kimosott gyökeres ösvényekkel még egyáltalán nem találkoztam. Szerencsére a panoráma óriási aduász.

Útvonal: Gloggnitz - Schloss Gloggnitz - Kreuzberg - Speckbacher Hütte (1094 m) - Reichenau an der Rax - Payerbach - Schloss Gloggnitz - Gloggnitz. Táv: kb. 40 km, szint: kb 990 m.

A túra képei

Szólj hozzá!

Címkék: ausztria mtb specialized epic semmering rax schneeberg

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.