Utolsó kommentek

• Flankerr: Jó újra olvasni téged. Szép a táj, de a Lambo se kutya..:D (2012.05.02. 22:33) Schneeberg, Klosterwappen (2076 m)
  • Flankerr: Egyik kollégám ezt vállalta be: ambringa.blogspot.com/2011/09/csucstamadas.html Igaz, végig orszá... (2011.09.26. 21:55) BEAC Maxi '11
  • Samorost: Mi sem értettük ám, hogyhogy nem értél minket utol. Először Nagymaroson vártuk, hogy talán befutsz... (2011.09.11. 13:29) BEAC Maxi '11
  • avus: A nyomorék jobban fedné a valóságot :) (2011.09.11. 12:44) BEAC Maxi '11
  • Utolsó 20

Bringás és túrázós oldalak

Konkrét útvonaltervem volt a hétvégére, amikor Csabi felvetette a Tési-fennsík 50 nevű teljesítménytúrát. Unalmas név biztos unalmas útvonalat jelent, gondoltam bután, de szerencsére megnéztem az itinert. Így tűnt fel, hogy az tartalmazza a Római-fürdő vízesést, ahova már akkor is érdemes lett volna elmenni, ha végig szembeszeles aszfalt előzte volna meg és követte volna.

De nem, a túra már az elején erősen kezdett, mármint élvezetesség szempontjából. Kicsivel 9 után tudtunk elindulni Várpalotáról. Az első kilométereken kicsit vadásztuk a piros jelzést, de amint kiértük a városból, és beértünk a Vár-völgybe, már sínen voltunk, csak a szánkat kellett tátani. Remekül tekerhető út, csodaszép völgy, kivételesen még a patakot sem hiányoltam. Az első EP, Várberek előtt még kicsit másztunk, lényegében ezzel értünk fel a Tési-fennsíkra. Aszfaltozás, majd tükörsima dózer következett, de nem bántam, mert a sűrű erdőben haladó útvonal élvezetességét még az ellenszél sem volt képes csökkenteni.

Hamuháznál megkaptuk a második matricát, innentől terepen követtük a nemrég becsatlakozott országos kéket. Tés után legurultunk a fennsíkról, majd Jásd határában elveszítettük a kéket. Pontosabban kétfelé ment kék jelzés (harmadik az volt amerről jöttünk), és mi a rossz irányt követve begurultunk a faluba. Kis tanakodás után jöttünk rá, mi lehetett a hiba, visszataláltunk a "jó" kékre, és megérkeztünk a harmadik EP-hez, Szentkúthoz. Itt zsíros kenyérrel és jéghideg forrásvízzel marasztaltak, sikeresen.

A túra már eddig is 10/10-es volt, de tudtam, az következik, amire a legjobban vártam. A kék elkezdett a Gaja-patak mentén kanyarogni. Érdekes módon patakátkelés csak egy volt, de az egyik keresztúton megláttam, hogy a patak 10-15 méteren az úton halad. Természetesen nem hagyhattam ki :). Miután itt kiéltem magam, továbbhaladtunk a kéken, másztunk egy jót, majd ismét legurultunk a patakhoz. Gyanús volt nekem ez az emelkedő, és az ellenőrzőponthoz érve meg is tudtuk, hogy a vízeséshez elhagytuk, de csak 300 m-t kellett visszagurulni.

A vízesésről beszéljenek a képek. Bár megjegyzem, nem igazán sikerült visszaadni amit ott láttunk. Ez az a hely, amit egyszerűen saját szemmel kell látni, például a jövő évi Tési 50 teljesítménytúrán. A következő, Bakonynánáig tartó szakaszon pedig gyönyörközeli állapotba kerültünk. Összefoglalva: Spartacus-ösvény, csak sokkal szélesebb, akár két bringás is elfért, bringáról leszállni csak egyszer kellett kidőlt fa miatt, meredek oldalfal miatt sehol, és patakvölgy felett kanyarogtunk végig árnyékban.

Egyszer minden véget ér, ez a szakasz is. Bakonynána után, immár "átlagos" környezetben visszamásztunk a Tési-fennsíkra. Itt már lankadt a figyelmünk, a Kis-Futónénál található 6. ellenőrzőpontot csak jókora kerülővel találtuk meg. Az ep. után ideiglenesen letértünk a tt útvonaláról, és felmásztunk az Öreg-Futónéra. Ott megmásztam a geodéziai tornyot. Nem érte meg, a kilátás kettest kapott, elő se vettem a fényképezőt. Továbbmentünk a Móroc-tetőre, itt már torony nélkül is elfogadhatóbb látványban részesültünk, de kezd megerősítést nyerni az a tézisem, hogy a Bakony kilátóhelyekből nincs túlzottan eleresztve. Viszont van, mi kárpótolja.

A visszaút kalandosra sikerült. A pirosat folyton elveszítettük, jelentős plusz kilométert és szintet szedtünk össze a helyes út keresésével. Amikor megtaláltuk az útvonalat, abban sem volt köszönet, ugyanis egy kellemetlenül hosszú szakaszon a belógó faunával kellett háborúzni. Egyetlen pozitívuma volt ennek a szakasznak, mégpedig az, hogy ami belógott, legalább nem volt tüskés.

Így kissé nehezen, de visszavergődtünk a Vár-völgybe. Ezt a szakaszt már reggel is nagyon élveztük, a lefelé gurulás során sem volt másképp.

Az eredetileg 46.4 km-esnek meghirdetett TT-ből az eltévedések, és a kis kitérők miatt 64.5 lett, a szintadat viszont nagyon érdekesen alakult. 1310-nek igérte az itiner, nekünk eltévedésekkel, fakultatív programokkal együtt is csak 1284 jött ki. A hétvégére egy nagy, 2.5-3k-s Börzsönyözést terveztem, és most cseppet sem bánom, hogy felcseréltem egy unalmas nevű, 1300 szintes TT-re :).

Útvonal: Várpalota - Vár-völgy - Várberek - Királyszállás - Hétházpuszta - Hamuház - Tés - Jásd - Szentkút - Római-fürdő - Bakonynána - Tés - Kis-Futóné - Öreg-Futóné - Móroc-tető - Bátorkő - Vár-völgy - Várpalota

Képek ide kattintva.

Szólj hozzá!

Címkék: bakony mtb specialized epic

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.