Utolsó kommentek

  • Flankerr: Jó újra olvasni téged. Szép a táj, de a Lambo se kutya..:D (2012.05.02. 22:33) Schneeberg, Klosterwappen (2076 m)
  • Flankerr: Egyik kollégám ezt vállalta be: ambringa.blogspot.com/2011/09/csucstamadas.html Igaz, végig orszá... (2011.09.26. 21:55) BEAC Maxi '11
  • Samorost: Mi sem értettük ám, hogyhogy nem értél minket utol. Először Nagymaroson vártuk, hogy talán befutsz... (2011.09.11. 13:29) BEAC Maxi '11
  • avus: A nyomorék jobban fedné a valóságot :) (2011.09.11. 12:44) BEAC Maxi '11
  • Utolsó 20

Bringás és túrázós oldalak

Gázló 130

2008. július 12. 22:08 | avus

A Bakonyról eddig sok jót hallottam, a Cuha-völgyet pedig régóta szerettem volna felvenni a gyűjteményemre. Kézenfekvő volt tehát a balatoni nyaralást összekötni egy veszprémi levezetéssel, és a Gázló TT-n való részvétellel, kiváltképpen azért, mert a klubból igen nagy számban döntöttek az indulás mellett. A Cuha-völgyet csak a hosszú, 130 km-es kör érinti, ezért természetes volt, hogy arra nevezünk.

A felkészülés nem sikerült jól, a Balaton mellett alig tekertünk az elsőfék és Luki leégése miatt, ráadásul a Brain is pont ekkorra mondta fel a szolgálatot. Bár a pestiek hoztak nekem fékpofát, amivel a fék ugyan megjavult, de mivel a tárcsában nyolcas volt, a pofa beleért, konstans lassítva ezzel. A Brain hibája ellenére is gurult a bringa, bár egészséges szuszogás helyett betegesen szörcsögő hangot adott a rugóstag, és természetesen végigpogózta a az összes mászást.

Fél 8-ra Veszprémben voltunk, a nevezési procedúra és az előkészületek után négyen vágtunk neki a hosszú távnak, a többiek a 90 km-en indultak. Az első pár kilométer említésre méltó eseménye palladium dagonyázása, aki naivan azt hitte, átmegy egy sárpocsolyán, illetve előtte egy esésem a porban, amin annyira nem nevettem, de szerencsére nem befolyásolt a továbbiakban.

Odvaskő-pusztáig, ahol elvált a 90 és a 130, nem nyúltam a fotómasinához, bíztam benne, hogy majd Kömi és Gábor megteszik helyettem. Itt előkerült a gép, és mivel - szinte végig - jól tekerhető döngölt földutakon mentünk, kipróbáltam a tekerés közbeni fotózást/videózást. Több-kevesebb sikerrel, a képstabilizátort efelejtettem ugyanis bekapcsolni.


Irány Kőris-hegy

A Kőris-hegyre való mászás emberes volt, és nagyon szép. Engem a Szőke-forrás-völgyre (Visegrádi-hg) emlékeztetett a legjobban, a döndölt földút és a látvány miatt is. A csúcshoz közelítve elraktam a gépet és sprinteltem egyet, majd amíg mindenki felért, felsétáltam a kilátóhoz. Igazából feleslegesen, mert 709 méter ide, vagy oda, a kilátás jó indulattal is hármas.


Hálószobai panorámának még elmenne, kilátóinak már kevés

Innen hosszú aszfaltos lejtőzés következett, bár - ahogy előzetesen én is nézegettem a térképen - voltak, akik a kék jelzésen levágtak. Nem tudom ez mennyire szabályos, de a szabályok azt hiszem nem tiltják. Vinye felé tekertünk a Hódos-ér mentén, egy nagyon szép völgyben.

Vinyén beültünk a Pokol-csárdába, megebédeltünk, majd következett az a rész, amit a legjobban vártam - a Cuha-völgy. Nem csalódtam benne. Hasonlóan szép patakvölgyet többet is láttam már, ez annyiban viszont új volt, hogy itt is a már megszokott döngölt földúton mentünk, tökéletesen tekerhető volt szinte végig. Itt is kattogott a fényképező, és még videót is csináltam, bár kicsit rázós, valamit talán visszaad. A patakátkelések is könnyűek voltak, bár azt nem kockáztattam meg sehol, hogy ott is egy kézzel fogjam a kormányt, és a másikkal filmezzek.


Viadukt a Cuha-völgyben

Porva-Csesznek vasútállomásnál vége lett a mókának, elhagytuk a völgyet. Másodszor is érintettük Kisszépalmapusztát, ami után egy hatalmas, több kilométeres aszfaltos lejtőzés jött. Sehol sem volt túl meredek, de végig 30 körül mentünk, úgy, hogy tekerni nem kellett. Bakonybélig ez volt a forgatókönyv, ami nem is volt baj, hiszen Bakonybél után jött a 90-esek által is emlegetett emelkedő. Annyiban szerencsések voltunk, hogy később értünk oda, így a napsütés 1-2 rövidebb szakaszon volt csak zavaró. Mindenesetre nem zártam a szívembe ezt a szakaszt, a murva alapból nem kedvencem, és a hosszú 6-8%-os emelkedők helyett ezután is a rövidebb, 16%-okat fogom preferálni.

A nagy lejtőzés után (nekem 59.5 jött ki) beporoszkáltunk Veszprémre, habár ezt a szakaszt nagyon nem szerettem, a nyomvájúi miatt, amik nekem nagy mumusaim. 18 óra körül értünk be, bruttó 10, nettó 7:13 óra tekerés után. A távom 127.5 km lett, bár nagyon úgy tűnik, kis kerékméretet állítottam be, a szint pedig 1829 méter.


Elől cincogott, hátul szürcsölt, de végigment

A Bakony szívembe zárta magát, jövőre újra Gázló TT, de azon kívül is szervezek oda túrát: a Gaia-szurdok, a Római-fürdő vízesése kihagyhatatlan látványosságok.

Képek ide kattintva.

Szólj hozzá!

Címkék: bakony gázló tt

A bejegyzés trackback címe:

https://avus.blog.hu/api/trackback/id/tr60646186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása