Utolsó kommentek

  • Flankerr: Jó újra olvasni téged. Szép a táj, de a Lambo se kutya..:D (2012.05.02. 22:33) Schneeberg, Klosterwappen (2076 m)
  • Flankerr: Egyik kollégám ezt vállalta be: ambringa.blogspot.com/2011/09/csucstamadas.html Igaz, végig orszá... (2011.09.26. 21:55) BEAC Maxi '11
  • Samorost: Mi sem értettük ám, hogyhogy nem értél minket utol. Először Nagymaroson vártuk, hogy talán befutsz... (2011.09.11. 13:29) BEAC Maxi '11
  • avus: A nyomorék jobban fedné a valóságot :) (2011.09.11. 12:44) BEAC Maxi '11
  • Utolsó 20

Bringás és túrázós oldalak

Terepfelmérés a Budai-hegységben

2010. január 17. 21:46 | avus

Cirka 3 hónappal utolsó értékelhető tekerésem óta végre megint minden összeállt, hogy montizhassak: sármentes, "jó" idő, egyben van a bringa, és nekem is - úgy ahogy - volt időm. A jó idő relatív, ugyanis végig -1 és -3 fok között volt a hőmérséklet, de végre nem esett semmi, és az elázott talaj is megkeményedett. Útvonalnak egy télen hagyományos budai kört néztem ki, de most a Nagy-Kevélytől indulva lefelé Budaörsig.

A szombat jobb választás lett volna, akkor ugyanis a nap is hetedhét ágra sütött, ma reggel meg köd, és a parkoló autókon vékony hóréteg fogadott. Ezért lecsaptam a túra elejéről a Nagy-Kevélyt - a túra civilizációtól legtávolabb eső pontját - és a szokásos reggeli időhúzás után 9:40-kor nekigyürkőztem Rózsadombnak, és a megszokott Ferenc-hegyi útvonalamon feltekertem az Árpád-kiltához. Itt nagy örömmel konstatáltam, hogy az elvileg thermós Sigg kulacsom 5 km-nyi tekerés után jéghideg teát szervíroz. De legalább lötyög a kulacstartóban, és 5x annyi volt, mint egy mezei műanyag kulacs...

Kis vakarózás után a zöld jelzésre váltottam, és (nagyrészt) ezen tekertem fel a HHH-ra. Mivel a Rekettyés csak délben nyitott, ezért továbbindultam, és a kacskaringós egynyomtávoson legurultam a vitorlázórepülőtér mellé, ahol ma először találkoztam bringásokkal, akik a Virágos-nyereg felé tekertek. A Határ-nyereg után balra fel a Vadaskert felé, ahol újabb három bringással találkoztam, akik közül ráadásul az egyik lány volt. Hűvösvölgynél meleg teát rendeltem, majd pici variálással - Nagy-rét érintésével - felmentem a Kis-Hárs-hegyre. Itt sem időztem sokat, Szépjuhászné felől felmentem a Nagy-Hárs-hegyre, ahol megejtettem a túra első étkezését.

A pihi után a másik oldalon legurultam újra Szépjuhásznéhoz. Eddig, a HHH és a Hársak környékén, ideálisak voltak a feltételek. Néhol volt egy-egy kis jegesedés, amik maximum a száguldozást akadályozták, de a mászást nem különösebben. Szépjuhásznénél átkelve az úton - ideiglenesen - gyökeresen megváltozott a helyzet. A János-hegyre a piroson kaptattam fel, ami még nyáron sem könnyed mutatvány, ma viszont, főleg a kanyarokban, ahol a farönkökön kell akrobatikázni, különösen nehézzé tette a dolgomat a jég. Párszor leparancsolt a nyeregből, de legalább a kanyar után rögtön vissza lehetett szállni.

A János-hegy után áttekertem Normafára, ahol töltöttem forró teát a kulacsba és magamba is, eltüntettem egy rétest, majd továbbindultam. Lejtőzés következett, ami ennek ellenére is jóval nehezebb feladatnak bizonyult, mint feljutni a János-hegyre. Jó darabon lábbal segítettem magamnak, hogy el ne essek, aztán, miután ez is kevés lett volna, áttértem toló üzemmódba, a bringát használva mankóként. Arrafelé ennyire csúszott, és csak reménykedtem, hogy miután rákanyarodok a sárgára a Csiki-hegyek felé, a heylzet normalizálódik. A sárgán a jég komoly gondokat okozott volna.

Imáim meghallgatásra találtak, a sárgán nem volt jég, és ezután hazáig sehol. Jól haladtam, meglepően gyorsan a siratófalnál találtam magam, ahol megint győzött a 40%... Ennek ellenére ez a szakasz hagyományosan örömbringázás, ma sem volt másként. Budaörs külterületére érve egy németjuhász miatt kerültem, így kicsit nehezen találtam meg az Odvasra vezető utat, de végülis az is meglett. Az Odvason nem volt maradásom, olyan hideg szél fújt, gyorsan továbbálltam a Kő-hegyre.

Itt is kajáltam, barátkoztam két golden retrieverrel, akik viszont a kamera elé nem voltak hajlandók odaállni. Ekkor még messze volt a sötét, de Normafára nem volt kedvem visszatekerni a jég miatt, ezért Kamaraerdő felé indultam. Az erdő előtt 1530-nál állt a szintjelző, amihez meglepően sok, 150 méter adódott hozzá az erdőben.

A Lágymányosin még közbejött egy kis izomgörcs miatti intermezzo is. Hiába, ennyit egy menetben régen tekertem. Hazaérve 68.16 km megtett távot, és 1714 m szintet jelzett a VDO, ami megfelel annak, amit első túrára terveztem. Remélhetőleg az időjárás partner lesz idén abban, hogy sok hasonló kövesse, és ne 21 galériával árválkodjon év végén a 2010-es képtár.

Útvonal: Margit-híd - Ferenc-hegy - Árpád-kilátó - HHH - Határ-nyereg - Vadaskert - Hűvösvölgy - Nagy-rét - Kis-Hárs-hegy - Nagy-Hárs-hegy - Szépjuhászné - János-hegy - Normafa - Budaörs, Odvas-hegy - Kő-hegy - Kamaraerdő - Lágymányosi-híd

Képek ide kattintva.

5 komment

Címkék: budai hegység mtb specialized epic

A bejegyzés trackback címe:

https://avus.blog.hu/api/trackback/id/tr201680589

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bonaede 2010.01.18. 00:03:33

jól mutat az új dt kerék!

avus · http://avus.blog.hu 2010.01.18. 11:29:31

@bonaede: Igen, várom is, hogy végre megérkezzen a tesó.

bonaede 2010.01.19. 11:23:24

És van különbség gyorsíthatóság terén az előző kerékhez képest?

r0t0 2010.01.19. 12:49:52

teszik a blog, igényes, külön jó a "faszkivan" cimke. ;) turatars.comon vagyunk páran ilyen megszállott bicajosok, regelj te is.

avus · http://avus.blog.hu 2010.01.19. 14:58:34

@bonaede: Ez a "hallasz-e különbséget CD és mp3 között" tipikus esete :). Így, hogy tavaly októberben tekertem az Epicet utoljára, nem igazán tudom azt mondani, hogy wow, mennyivel jobban gördül az 1450-es. Amikor anno elhoztam, akkor a hátsó féktárcsa - nyilván mert be kellett alá rakni egy CL->IS átalakítót, akadt, akkor azért nem érezhettem javuló gördülést.

Az tény, hogy jó idő alatt (9:40-kor indultam, 16:30-kor értem haza) a hideg és a jég miatt nyugis tempóban lement elsőre 1700 szint, ez talán betudható a könnyebb kerekeknek is. Szerintem különbséget nem egy kigyorsítás, hanem többtíz km alatt lehet érezni.

@r0t0: Megnézem!
süti beállítások módosítása