Utolsó kommentek

• Flankerr: Jó újra olvasni téged. Szép a táj, de a Lambo se kutya..:D (2012.05.02. 22:33) Schneeberg, Klosterwappen (2076 m)
  • Flankerr: Egyik kollégám ezt vállalta be: ambringa.blogspot.com/2011/09/csucstamadas.html Igaz, végig orszá... (2011.09.26. 21:55) BEAC Maxi '11
  • Samorost: Mi sem értettük ám, hogyhogy nem értél minket utol. Először Nagymaroson vártuk, hogy talán befutsz... (2011.09.11. 13:29) BEAC Maxi '11
  • avus: A nyomorék jobban fedné a valóságot :) (2011.09.11. 12:44) BEAC Maxi '11
  • Utolsó 20

Bringás és túrázós oldalak

Schneeberg, Klosterwappen (2076 m)

2012. május 2. 09:03 | avus

blog-20120501.jpgHosszú szünet után újra jelentkezem. A BEAC Maxi után volt még egy - amúgy nagyon szép - börzsönyi túra, aminek a végén bg_-vel kellett hazavitetnem magam, annyira kész volt a térdem. Sportkórház, porclágyulás diagnózisa (igaz, csak kézrátétellel), 3 hónapnyi porcerősítő kúra, még két hónap pihentetés, fokozatos terhelés lett felírva. A munkába járás, óvatosan, nem erőltetve ez idő alatt is engedélyezve volt.

Januárban már kimerészkedtem a hóra montival, jó is volt, márciusban pedig mentem egy serrenős pilisi kört a Coppival. És bár a térdem egyik túrán sem problémázott, a sok tavalyi nyűg miatt nehezen rázódok vissza a bringázásba. Meg aztán a figyelmem más felé is terelődött. Novemberben megmásztam a 3203 m magas Kitzsteinhornt, bár a szó kissé túlzás, ugyanis csak a 3029 méteren fekvő felvonóállomástól battyogtam fel a csúcsig, még ha nem is volt teljesen veszélytelen. De a gépszíj elkapott, ilyen helyekre még montival sem jutok fel soha, ezért a repertoár bővítése mellett döntöttem. Ennek keretében gyarapodott a gyűjtemény egy pár túrabottal, és egy rendesebb túrabakanccsal.

A hosszú hétvégére eleinte egy kis ausztriai benzinégetés volt betervezve, Hochalpenstraße, Königssee, Halstatter See, miegymás, de nem jött össze a létszám. Luki ekkor kitalált egy bécsi császkálást, de csak Bécshez nem volt kedvem, ezért kétnaposra bővítettem a programot, és hozzácsaptam egy kis hegymászást.

A Hohe Tauern szóba sem jöhetett, túl messze van, és talán nem is azzal kéne kezdeni. Adta magát tehát az Alpok alsó-ausztriai, Magyarországhoz közeli része, ahol is főleg a legmagasabbra, a Schneebergre fájt a fogam. Azt gondoltam, május elsején egy kétezer méteres hegy már talán megmászható különösebb felszerelés nélkül. Így érkeztünk egy hétfői bécsi városnézés után a Schneeberg lábánál fekvő Losenheim falucskába, ahol a kissé borsos árú Forellenhof Hotelben húztuk meg magunkat.

Reggel gyönyörű napsütésre, 22 fokra ébredtünk. Kissé nehézkes ébredés, majd reggeli után autóba ültünk, de már 1 km után a felvonónál voltunk, ami ezúttal nem közvetlen a csúcs alá vitt, csak alig 1230 méterre. Itt még magamban pironkodtam a felvonózás miatt, de így is maradt több, mint 800 méter másznivaló, és a felvonó csak unalmas dózerutas szerpentint spórolt meg nekünk. Az eksön ugyanis az Edelweißhütténél kezdődött, igaz, akkor fejet ugrottunk bele.

Az erdőbe beérve először hófoltokat láttunk, majd megkerülhetetlen hómezőket is. Nem volt vele gond, tetszett, és bár olvadozott, sár igazából mégsem volt. Kissé feljebb a hó eltűnt, sziklamászás kezdődött. Pillanatok alatt másztunk 5-10 méter szinteket, vert is a szívem tisztességesen. Egy magyarul jól beszélő szlovák srác ecsetelgette, mire számítsunk feljebb, neki ez volt a 10. mászása, de mivel hozott magával némi pocakot, és egy 75 körüli kísérőt, ezért elhagytuk őket. Szép kis népvándorlás vonult a csúcs felé, de nem volt zavaró a tömeg, még csak olyan április végi lehetett a forgalom. Nyilván említeni sem kell, hogy az első pár, fák között töltött perc után folyamatosan lélegzetelállító panorámában volt részünk.

A mászás nehéz, de még a közepesen tériszonyos Luki számára is veszélytelen volt, egy másfél méteres szakaszt leszámítva. Itt a biztosító drótkötelet elásta a hó, és úgy kellett két lépést megtenni a cirka 70 fokos hófalon, hogy ha bármelyik lépést elhibázzuk, irány a mélység, és nem igaszán láttuk, hol ér véget a hófal...

A sziklamászó szakasz után már könnyed séta következett a meredek, de amúgy csak picit köves, és füves platószerűségen, és hamar a csúcs közelében, a 2049 méteren fekvő Fischerhütténél találtuk magunkat. Itt kaptunk 5 euróért Almdudlert, és 3 euróért Schneebergwassert, szóval megkérték az árát. Kis pihi után megnéztük a hüttétől 200 méterre lévő, 2061 m magas Kaisersteint, majd átsétáltunk a 2076 méteres Klosterwappenhez. A csúcsnál még azt hittük, hogy ami ott van, az a hó.

Visszafelé rövid szakaszon ugyanarra mentünk, amerre jöttük, de a Fischerhütte után balra fordultunk, és a felfelé vezető útnál kissé kevéssé meredek, de így is nagyon meredek ösvényen botorkáltunk lefelé. Megint megállapítottam, amit már bringázásnál is, hogy a lefelé mindig nagyságrendekkel sz.rabb, mint a felfelé. Végülis azért magunk mögött hagytuk a genya szakaszt, leértünk egy völgybe, ahol masszív hó fogadott.

Élmény volt pólóban, rövidgatyában, 18 fokos melegben hóban gázolni. Le volt ugyan taposva, de így is sokszor bokáig merültünk, és nem volt semmi probléma belőle. Az irányjelző táblák sosem értek a mellkasom fölé, de volt olyan is, ami a sliccemig ért csak. Egy helyen Luki mélységmérést végzett a túrabottal, úgy egy méterig nyomta le, szilárd akadályt akkor sem érzett.

Örömtúrázás volt ez, de sajnos minden móka véget ér egyszer, a hó 1300 méter alatt elmaradozott, mi meg váratlanul visszaértünk az Edelweißhüttéhez, illetve a felvonóhoz. Itt már picit sem pironkodtam a felvonózás miatt. Bár nem mértem, kb 1100 métert másztunk, nagyjából 12 km távon. Első túrázásra pont elegendő volt ennyi is, főleg mivel a térdem állapota szempont minden, alvástól különböző tevékenység esetén. Nos, meg sem nyikkant a túra során. Jöhet a Hohe Tauern :).

A túra képei

1 komment

Címkék: ausztria gyalogtúra semmering rax schneeberg

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Flankerr 2012.05.02. 22:33:56

Jó újra olvasni téged. Szép a táj, de a Lambo se kutya..:D