Utolsó kommentek

  • Flankerr: Jó újra olvasni téged. Szép a táj, de a Lambo se kutya..:D (2012.05.02. 22:33) Schneeberg, Klosterwappen (2076 m)
  • Flankerr: Egyik kollégám ezt vállalta be: ambringa.blogspot.com/2011/09/csucstamadas.html Igaz, végig orszá... (2011.09.26. 21:55) BEAC Maxi '11
  • Samorost: Mi sem értettük ám, hogyhogy nem értél minket utol. Először Nagymaroson vártuk, hogy talán befutsz... (2011.09.11. 13:29) BEAC Maxi '11
  • avus: A nyomorék jobban fedné a valóságot :) (2011.09.11. 12:44) BEAC Maxi '11
  • Utolsó 20

Bringás és túrázós oldalak

Nyaralás '11 - Jaufen-hágó, Merano

2011. július 26. 23:43 | avus

Ahogy tegnap említettem, mára azt a 2094 méteres Jaufen-hágót (Jaufenpass, Passo di Monte Giovo) táraztam be, amelyen Meranot vasárnap megközelítettük. San Leonardo volt a kiindulás, Meranotól 22 km-re, és terv szerint megmásztam volna a hágót, legurultam volna a túloldalon, majd újra megmászva begurultam volna Meranoig.

De mivel az indulás megint elhúzódott, és délutánra városnézést terveztünk be, ezért ezt módosítottam annyiban, hogy nem mentem le végig a túloldalon, csak pár szerpentinkanyarnyit.

10:47-kor szálltam ki az autóból San Leonardo faluban, ekkor kicsivel 700 alatt mutatott a Garmin. A hágó 2094 méter magas, természetesen végig emelkedik, szerpentinesen, de nem annyira, mint a Stelvio. Luki előrement autóval, ő néha kiszállt, legurulgatott, vissza az autóhoz, feljebb ment, és így tovább.

A nap ma végig sütött, de a lenti 22 fok után feljebb újra hűlni kezdett a levegő. Fotózással együtt 114 perc alatt lett meg a hágó, csupán annyi szegte kedvemet, hogy a Garmin a kívánatos 2094 helyett bőven 2000 alatti szintet mutatott. Ma görcs sem volt, igaz, 400 méterrel kevesebb volt a folyamatos mászás, mint tegnap.

Miután meglátogattam a túloldalt, és újra visszaértem a hágóra, kapucsinóztunk, majd fotózkodtunk, és kezdődhetett is a hatalmas gurulás. Luki egy ideig a nyomomban haladt az autóval, mivel kevesebb volt a szerpentin, ezért nehéz volt lerázni. Végül sikerült, de San Leonardo fölé érve alig tudtam kivenni a kajámat (finom hazai tepertő :) ), már meg is érkezett.

Kis pihenő után ő autóval ment vissza Meranoba, én bevállaltam a két alagúttal megtoldott visszautat biciklivel. Ez már nem volt annyira szép, mint a hágó szerpentinjei, de minden relatív. Olyan tipikus, élvezetes Alpok-béli 22 kilométer volt ez is :).

Az út 63 km hosszú volt, a szint korrigálatlanul valami 1570, korrigálva 1836 méter volt. Az első nettó baromság, de a másodikat is soknak érzem, a valóság olyan 1700 körül lehet. Minderre összességében kicsivel kevesebb, mint 4 óra jutott, a mozgó átlag 20.8 km/h-ra jött ki.

Luki nem sokkal előttem ért a szállodába, és ahogy megérkeztem, indultunk is le, várost nézni. Sajnos a Garmint a szobában hagytam, ami kár volt, ugyanis 300 méter szint biztosan adódott a mai etaphoz. Csak maga a városban kóricálás összehozott legalább 150 métert, majd a végén még felmentünk egy, a város fölé magasodó puklira, újabb 150 métert mászva. De mivel a balszerencsés tavasz miatt idén már nem összesítem a tekerési adatokat, ezen nem problémáztam sokat.

1 komment

Címkék: olaszország országút haibike

A bejegyzés trackback címe:

https://avus.blog.hu/api/trackback/id/tr493102840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Flankerr 2011.07.27. 08:04:46

21 km/h-s átlag ilyen terepen? Niceeee...:)
süti beállítások módosítása