Utolsó kommentek

  • Flankerr: Jó újra olvasni téged. Szép a táj, de a Lambo se kutya..:D (2012.05.02. 22:33) Schneeberg, Klosterwappen (2076 m)
  • Flankerr: Egyik kollégám ezt vállalta be: ambringa.blogspot.com/2011/09/csucstamadas.html Igaz, végig orszá... (2011.09.26. 21:55) BEAC Maxi '11
  • Samorost: Mi sem értettük ám, hogyhogy nem értél minket utol. Először Nagymaroson vártuk, hogy talán befutsz... (2011.09.11. 13:29) BEAC Maxi '11
  • avus: A nyomorék jobban fedné a valóságot :) (2011.09.11. 12:44) BEAC Maxi '11
  • Utolsó 20

Bringás és túrázós oldalak

Holdvilág-árok

2009. október 10. 22:51 | avus

10/10-es túrát abszolváltunk, szó szerint: a dátum október 10, és a túra osztályzása is megérdemli ezt a pontszámot. A többes szám pedig nem a királyi többesre utal, Samorostékhoz csapódtam be, hogy színesítsem a túratársaságot, némi rózsaszínnel. Szokatlan érzés volt hosszú idő után utasként részt venni egy túrán, noha a Holdvilág-árok felkeresése némileg az én sugallatomra is történt.

A szokásos rohanás miatt a normális reggeli elmaradt, de reméltem, hogy a Nagy-Kevélyig elég lesz, amit bedobtam, kis szőlőcukorral kiegészítve. Az UVH-nál tizenketten gyülekeztünk, ennyi biciklit már rég láttam egy helyen. Egész pontosan szűk egy éve, egy bikmakkos túrán, amit akkor én vezényeltem, nem mindenhol népszerűen :). Ma, utasként, ilyesmitől nem aggódtam.

Technikai problémák hátráltatták az indulást, de amikor mindenki összegyűlt, a Nagy-Kevély felé vettük az irányt. Ahol a piros jelzés az erdőbe veti magát, már a második defektet húztuk be, innentől kezdve viszont jó ideig elkerültek a problémák, gyorsan felértünk a Kevélyre. Itt kaptam egy szendvicset, ami életet mentett.

A lefelé kicsit bénázósan sikerült, főleg hogy a BEAC-os esés is még kicsit a fejemben volt. Csobánkán gyors töltés, majd irány a Hosszú-hegy. A csúcsra felérve hosszabban várakoztunk, a nap harmadik, de egyben utolsó defektje miatt. Az idővel ennek ellenére jól álltunk, egyre biztosabb lettem benne, hogy meglesz a mára ígért kör.

Pilisszentkereszten egy túratárs családi okok miatt levált, majd pedig következett a nap első, számomra ismeretlen szakasza: a kék jelzés a Zsivány-sziklákig. Nagyon kellemes csalódás volt, kár volt eddig elkerülni. Egyetlen dolog zavart csak, de az nagyon: elfogyott a Kevélyen kapott szendvics hatása, egyre kellemetlenebbül kezdtem érezni magam. Ezért a szikáknál nem is fotóztam, hanem siettem tovább Dobogókőre, ahová felérve gyakorlatilag felvásároltam a Matyi-büfét. Épp jókor, itt már az eléhezés első tünetei kerülgettek. Lassan mindeki beérkezett, kajáltunk, elmentünk megnézni a kilátót, én is magamhoz tértem, majd tovább indultunk, Prédikálószék felé.

Prédikáló előtt enyhe görcsök jelezték a combomban, hogy egy hónapja nem tekertem 25 perceknél többet, tartottam is a csúcs előtti "faltól". Nem ok nélkül, a fal megmászása után tényleg görcsbe ugrott a jobb combom, de szerencsére nem volt makacs, gyorsan kiráztam. A csúcson nyújtottam, majd miután befutott mindenki, kicsit időztünk, majd legurultunk a Hubertusz-vadászházhoz, hogy onnan is megnézzük a kilátást.

Lefelé a P3 tartogatott némi izgalmakat. A műút kereszteződése után egy mély árokba vitt le minket, ahonnan a másik oldalon ki is kellett mászni. Itt egy kis baleset miatt el is vesztettem volna a hátsó villogómat, ha Miki nem szúrja ki a patakmederben. Az árokból kiérve kellemes gurulás következett a piroson, majd egy jelzetlen dózeren, Tölgyikrekig. Innen a P+ jelzésre váltottunk, ez vitt le a nap tervezett attrakciójához, a Holdvilág-árokba.

A Holdvilág-árok felső szakaszát nem zártuk szívünkbe, Laci egy szerencsés kimenetelű perecet is bemutatott, de az alsó szakasz már kifejezetten élvezetes volt. Először, és alighanem utoljára, kellemes patakátkelős útvonalakat kevesebb macera árán is találni. Mindenesetre az árok valóban nagyon szép, pipa került a neve mellé.

Csobánkára érve még mindig kilencen voltunk, és némi alkudozás után mind a kilencen nekimentünk a piros kaptatónak, hogy a Kevély-nyereg alatt a zöldre csatlakozva guruljunk le Budakalászra. Budakalász előtt öten eltévedtünk, vártunk a többiekre, akik meg ránk vártak Budakalászon. Végülis sikeresen összegyűltünk, és már sötétedés közben gurultunk vissza Budapestre.

Az időjárást remekül kifogtuk, nagyon jó társaság gyűlt össze, és világosban abszolváltuk az túra mind az 1929 méterét, kilencen. Saját távadatot sajnos nem tudok, mert a vezetéknélküli VDO a városban néha meghülyül, de Pepe kütyüje szerint UVH-tól UVH-ig 68.3 km-t tettünk meg. El is fáradtam tőle egy hónap kihagyás után.

Útvonal: Csillaghegy - Nagy-Kevély - Kevély-nyereg - Csobánka - Szent-kút - Hosszú-hegy - Pilisszentkereszt - Zsivány-sziklák - Dobogókő - Király-kúti-nyereg - Prédikálószék - Sikáros - Tölgyikrek - Karolina-árok - Holdvilág-árok - Csobánka - Budakalász - Bp

Saját képeim itt, Pepe képei itt, Hardhat képei itt, beszámolója itt.

2 komment

Címkék: visegrádi hegység pilis mtb specialized epic

A bejegyzés trackback címe:

https://avus.blog.hu/api/trackback/id/tr131443147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Samorost · http://samorost.blog.hu 2009.10.18. 13:18:07

Nagy nehezen összehoztam a videót is a beszámoló mellé: www.vimeo.com/7124248

Jó kis túra volt! Most átléptem a fejlesztési időszakba, 2-3 hétig úgysem fogok tudni hétvégéken bringázni...

Télen is szoktál menni?

avus · http://avus.blog.hu 2009.10.18. 14:47:57

@Samorost:

picasaweb.google.hu/avus2008/VbCsZtatCsikiHegyek#5285991412583462994

Mindenképpen! Igazából a 0 fok körüli, latyakos időszakot hagyom ki, de amikor elég hideg van már, hogy megfagyjon a talaj, akkor újra kimegyek. Sajnos a városi, a monti, meg a két országúti (egyik már elvileg leselejtezve) mellé nincs helyem egy téli strapamontit is tartani, szóval fontos, hogy száraz legyen az idő. A hideg nem zavar, ahogy a képen látható :). Remélem nem lesz ellenetekre egy kis mínuszfokos bringázás!

Ja és jó a videó.
süti beállítások módosítása