Utolsó kommentek

  • Flankerr: Jó újra olvasni téged. Szép a táj, de a Lambo se kutya..:D (2012.05.02. 22:33) Schneeberg, Klosterwappen (2076 m)
  • Flankerr: Egyik kollégám ezt vállalta be: ambringa.blogspot.com/2011/09/csucstamadas.html Igaz, végig orszá... (2011.09.26. 21:55) BEAC Maxi '11
  • Samorost: Mi sem értettük ám, hogyhogy nem értél minket utol. Először Nagymaroson vártuk, hogy talán befutsz... (2011.09.11. 13:29) BEAC Maxi '11
  • avus: A nyomorék jobban fedné a valóságot :) (2011.09.11. 12:44) BEAC Maxi '11
  • Utolsó 20

Bringás és túrázós oldalak

Nati emléktúra++

2009. augusztus 21. 22:47 | avus

Ma rendezték a szűk egy éve elhunyt, bringás és túrás berkekben jól ismert és kedvelt Natira emlékező teljesítménytúrát. Két távon lehetett indulni, a hosszú táv 2188 m szintet ígért. Ott volt a helyem.

Mivel a kölcsönkérhető autók (és sofőrök) száma nullára redukálódott, HÉV/vonat nem igazán segítenek ki Csobánkára menet, hát szépen kitekertem a szokásos Pilisborosjenőn átvezető útvonalon. Ez persze helyből 250 métert dobott a szinten, de belefért. 9 előtt Csobánkára értem, de sikerült bemutatnom egy hatalmas bénázást a község felett, nevezetesen eltévedni egy jól ismert területen. Így csak némi kavargás után jutottam le a Lári Fári étteremhez, ahol megkaptam a 21-es rajtszámot, eligazítást, és már mehettem is.

Teljesítménytúra lévén nem voltak különösebb elvárásaim az útvonalat illetően. Ilyen eseményt nem lehet rávezetni a Spartacus-ösvényre, szóval nyilván dózerutakra, elzárt, illetve közforgalmú aszfaltutakra számíthattam. Pilisszentkeresztre a Hosszú-hegy alatt vezető dózeren tekertem. Számomra ez volt a leginkább Natira emlékeztető szakasz: 2006-ban, amikor egyszer vele tekertem, erre ment haza a csapat a pilisszentkereszti kajálás után. Az volt életem második pilisi túrája, és az első, amely terepezést is tartalmazott...

Pilisszentkereszten, az első ellenőrzőpontnál finom pogácsa várt, majd gyors tankolás után indultam tovább, aszfalton, fel a Bükkfa-nyeregbe. A második ellenőrzőpontnál csak bélyegzés volt, meg pár szó, és folytatódott az aszfaltbetyárkodás, ami a Hoffmann-vadászház után vált sotterezéssé. Egy darabig ismert, bár nem túl sűrűn (eddig kb egyszer) használt útvonalon haladtunk, majd egy tök ismeretlen útra kanyarintották az amúgy nem túl számos résztvevőt, le a Szőke-forrás-völgy aljába. Ezt a szakaszt a merevfarúak biztos élvezték...

Leérve ellenőrzőpont, ahol Mókus (nicknevű klubtárs :) ) várakozott, együtt indultunk tovább, fel a Király-kúti-nyeregbe, amit ismét aszfalt követett, végig Pap-rétig. Ott tartottam első hosszabb pihenőmet, majd - mivel én hosszún mentem - elváltunk, és egyedül folytattam, aszfalton, le Visegrádra, Pontosabban az afölött kanyargó panorámaútra.

A Nagy-Villámon túl ellenőrzőpont, ahol még fotóztak is, majd a piros kerékpáros jelzésen folytattam, néhol köves dózerúton, vissza Pap-rétre. Innen a rövidtáv útvonala következett, aszfalton le Szentendrére. Szentendréről át kellett evickélni Pomázra, de mindenféle kanyargós, Isten háta mögötti útvonalacskákon, ahol csodaszámba ment, hogy egy kutya sem kergetett meg. Pomázon, miután átkeltem a fő úton, gyönyörű látvány fogadott: egy nyílegyenes, tábla szerint 20%-os aszfaltos kaptató. Miután megmásztam, egy gyönyörű panorámájú, de napsütött rétre jutottam, ahol a VDO 37 fokot mutatott...

Ez volt a desszert, amit még egy követett, egy kemény, már földutas kaptató, aminek a végén egy csúnya köves szakaszon érkeztem meg a Majdán-nyeregbe, ahol Andi írta rá a rajtszámomra a hivatalos beérkezési időt, 14:58-at. Igazából tetszett ez a szakasz, de abban biztos vagyok, hogy a bikmakk fórumon fogják szidni :).

A nyeregből már csak le kellett gurulni Csobánkára, az étteremhez, ahol megkaptam az emléklapot, pestós tésztát, sütit, limonádét. Bár a kiírás szerint 2188 m volt a szint, nekem kicsivel 2000 feletti számadat jött ki, a reggeli bringázással együtt tartottam 2300-nál. Némi ejtőzés után, 4 órakor keltem útra. Csörlőfokozatba vágtam az Epicet, és felmásztam a piroson a Kevély-nyeregbe, azzal a céllal, hogy hazafelé bejárom a BEAC közeli szakaszát.

Ennek megfelelően Pilisborosjenőről a Köves-bércen gurultam le, majd felmásztam a Csúcs-hegyi-nyeregbe. Ez a vitorlázóreptérig tartott, ott inkább felmásztam a HHH-ra, hol átfordult a VDO szintjelzője 3000 fölé. Legurultam a Határ-nyeregbe, onnan át Hűvösvölgybe, majd Szépjuhásznéhoz, ahonnan a piroson másztam fel a János-hegyre.

A végére egy esti fotózást akartam tartani a Gellértről, de még világosban értem oda, ezért leültem, és 40 percet pihentem/nyújtottam. Jól esett.

A vége így kb 150 km lett távban, és 3552 m szintben. Útvonal: Bp - Ürömhegy - Pilisborosjenő - Csobánka (Nati emléktúra rajt) - Pilisszentkereszt - Két-bükkfa-nyereg - Hoffmann-vadászház - Rám-hegy - Szőke-forrás-völgy - Király-kúti-nyereg - Pilisszentlászló - Pap-rét - Apát-kúti-völgy - Visegrád, Panoráma út - Visegrádi kapu - Pap-rét - Szentendre, Dobos-hegyi vízmű - Pomáz - Majdán-nyereg - Csobánka (Nati emléktúra cél) - Kevély-nyereg - Köves-bérc - Csúcs-hegyi-nyereg - Virágos-nyereg - Határ-nyereg - Vadaskert - Hűvösvölgy - Szépjuhászné - János-hegy - Gellérthegy.

A túra képei

Szólj hozzá!

Címkék: visegrádi hegység pilis budai hegység mtb specialized epic

A bejegyzés trackback címe:

https://avus.blog.hu/api/trackback/id/tr101329053

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása