Utolsó kommentek

• Flankerr: Jó újra olvasni téged. Szép a táj, de a Lambo se kutya..:D (2012.05.02. 22:33) Schneeberg, Klosterwappen (2076 m)
  • Flankerr: Egyik kollégám ezt vállalta be: ambringa.blogspot.com/2011/09/csucstamadas.html Igaz, végig orszá... (2011.09.26. 21:55) BEAC Maxi '11
  • Samorost: Mi sem értettük ám, hogyhogy nem értél minket utol. Először Nagymaroson vártuk, hogy talán befutsz... (2011.09.11. 13:29) BEAC Maxi '11
  • avus: A nyomorék jobban fedné a valóságot :) (2011.09.11. 12:44) BEAC Maxi '11
  • Utolsó 20

Bringás és túrázós oldalak

Nyaralás 1. nap: Cuha-völgy, Római-fürdő

2009. július 11. 23:49 | avus

Kétnapos veszprémi tartózkodásunk első napján egy kis "light" alternatívát szerveztem azoknak, akiknek sérülés, illetve tekeréshiány miatt sok lett volna az új útvonalú Gázló.

Zirc volt a kör kezdőpontja, a Cuha völgyével indítottunk. Az első, számomra is ismeretlen szakaszon sár fogadott, de szerencsére elvisehető mennyiségű, ráadásul az a fajta, ami vízzel könnyen lemosható. Porva-Csesznek vasútállomásnál kiszélesedett az út, ez a szakasz már ismerős volt a tavalyi Gázlóról. Bár  nem haladtunk eszeveszett tempóban, azért még elég korán volt, de néhány sietős gázlózóval így is szembetalálkoztunk.

Vinyére érve meglepett, hogy üres a Csárda, gyorsan be is ültünk. Oldbike mindeközben előrement, informálni bennünket a ránk váró útvonalról, illetve privát felfedezésbe fogni. A kajálást elviselhető idő alatt letudtuk, majd Oldbike után indultunk. Vinye után - az ismeretlen szakaszokat tartalmazó túrák esetén már szokásos módon - rövid túlélőtúra-szakasz fogadott, keresztbe dőlt fatörzsek sokaságával. Csesznekre érve Ariadne aszfaltos folytatás mellett döntött, Pharaoval előre is mentek.

Ekkor 5-en voltunk, megnéztük cseszneki várat, majd továbbindultunk az Oldbike által technikásnak nevezett Kő-árok felé. Valóban az volt, amellett vadregényes és szép is, de megint csak kevéssé light túrába való. Ennek ellenére gond nélkül abszolváltuk, Dudar előtt pedig újra csatlakozott Oldbike, így hatan gurultunk be Dudarra, viszont Gábor itt lecsatlakozott, mert vonathoz kellett visszaérnie.

Bakonynánáig hátszeles, többnyire lejtőzős aszfaltozás következett, majd eltekertünk a Római-fürdő vízeséshez, amit májusban szerettem meg. Hosszú pihenő után a hazaút következett, ami terv szerint a kék jelzésen haladt volna, de mivel idővel nem álltunk jól, ezt nem vállaltuk be. Helyette Olaszfalu érintésével aszfalton tekertünk vissza Zirce, ahol hamburgerezéssel zártuk a túrát.k

Útvonal: Zirc - Cuha-völgy - Vinye - cseszneki vár - Kő-árok- Dudar - Bakonynána - Római-fürdő - Olaszfalu - Zirc. Táv: kb. 56 km, szint kb. 950 m. Képek itt találhatók.

Szólj hozzá!

Címkék: bakony mtb specialized epic

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.