Utolsó kommentek

  • Flankerr: Jó újra olvasni téged. Szép a táj, de a Lambo se kutya..:D (2012.05.02. 22:33) Schneeberg, Klosterwappen (2076 m)
  • Flankerr: Egyik kollégám ezt vállalta be: ambringa.blogspot.com/2011/09/csucstamadas.html Igaz, végig orszá... (2011.09.26. 21:55) BEAC Maxi '11
  • Samorost: Mi sem értettük ám, hogyhogy nem értél minket utol. Először Nagymaroson vártuk, hogy talán befutsz... (2011.09.11. 13:29) BEAC Maxi '11
  • avus: A nyomorék jobban fedné a valóságot :) (2011.09.11. 12:44) BEAC Maxi '11
  • Utolsó 20

Bringás és túrázós oldalak

BEAC-bejárás, 2. felvonás

2008. augusztus 23. 22:03 | avus

Szenzációs, és eredményes bejáró túrán vagyok túl. 13:45-kor lent voltam Visegrádon a templomnál, 19:45-kor pedig Hűvösvölgyben, és ezalatt bejártam a BEAC eme szakaszát, plusz bónuszként a HHH-ra is felmentem.

Az indulás álmos volt, de nem annyira mint nemrég, ezért most legalább elindultam. Elvetettem a vonat Nagymarosig, majd komp Visegrádra tervet, inkább az ingyen HÉV szolgáltatlást vettem igénybe. A Szépvölgyin felszállva nem tudtam (nem is akartam) jegyet venni, majd mivel a kallerek Békásmegyerig a fülük botját sem mozdítják (sőt, lehet ott szállnak csak fel), Budakalász lenfonóig biztonságosnak éreztem a hévezést. Itt leszálltam, és nagyon jó volt az időzítés, kaller néni utánam szállt fel. Az arca - látva hogy leszállok - kicsit savanykás volt. Kedves visszamosollyal próbáltam javítani a hangulatát :).

Nem volt mit tenni, innen irány Szentendre, majd Skanzen, majd Álló-rét. Innen a zöldön terveztem tovahaladni, de még ott is elvétettem, ahol már elvileg jártam, majd ott is, ahol még nem. Amikor visszataláltam rá, abban nem volt köszönet. Először egy félszélességű, nagyon meredeken lejtő ösvény, bazi kövekkel és belógó málnabokrokkal. Aztán kiszélesedett, és egy fantasztikusan szép szurdokba értem. Csak éppen tele volt mindennel, jó részén 20 centis avar, úgyhogy toltam, pedig nem emelkedett... A jelzéseket meg talán még a rómaiak festették... Ekkor elkönyveltem, hogy Visegrád feltérképezése meglesz, de azon túl nem sokminden.

Miután sikerült lemenekülnöm a zöldről, meglátogattam azt a hidat amin Palladiummal ámuldoztunk két hete, itt kajáltam, majd a Poo jelzésen (kerékpár) lejutottam Visegrádra. A Nagy-Villámtól a kéken mentem le a városba, szépen feltérképezős tempóban. Nagyon élvezetes volt, de felfelé inkább a K+-on mentem. Lent csekkoltam az órát, 13:45-öt mutatott. A K+ egy ~30%-os faltól eltekintve príma volt. Ezután a K és Poo jelzések variálásával ideális, nehézségektől mentes útvonalat találtam Pap-rétig, onnan pedig a kéken le Pilisszentlászlóra. Innen egy jelzetlen dózeren Sikárosig, majd a K/P3 jelzésen Dobogókő következett.

Dobogókőre érve jó volt a részidőm, belefért egy sültkolbász. Lajosforrás volt a következő virtuális ellenőrzőpont, és odáig tökéletes útvonalon, szinte végig szintben jutottam el, egy kis kerülőt leszámítva a S jelzésen. A Csikóváraljai túristaházhoz vezető jelzéseket is pikpakk megtaláltam. Csobánkára érve az volt a terv, hogy aszfalton feltekerek a nyeregig, onnan pedig a kéken megyek a Kevély-nyereghez. De inkább megreszkíroztam a pirosat, amin már sokszor jöttünk le, és nem nagyob hittem, hogy valaha is felfelé akarok rajta menni. De meglett :). A nyeregig hosszú mászás következett, de kistányéron ma minden sima volt.

Pilisborosjenő és a Köves-bérc abszolválása után felmásztam a Csúcs-hegyi-, onnan pedig a Virágos-nyereghez. Itt még világos volt, jókedvem is volt, szusz is volt, ezért első bónuszként felmásztam a HHH-ra a "rettenet kövesen", majd a másik rettenet kövesen (ahol a lófejméretű kövek vannak, Ko) le. A Szépvölgyi végétől induló meredek sárgától tartottam, mert a lejtőn támaszkodásért felelő izmaim ma sokat dolgoztak, de végülis nem volt gond. Határ-nyereg után második bónuszként még a Vadaskert-hegyet is beiktattam, mivel a jóhangulat itt is megvolt, és nem szeretek körbemenni.

A vége 111.9 km lett, a szint pedig 2981 m. Az átlag 13:50, de az erdőből kilépve is megvolt a 13:00. Ez azért fontos, mert ha a Beacon nem akarok sötétben tekerni, akkor kb 9.5-10 órám lesz, így a megállásokkal együtt 12-es átlag szükséges. Úgy néz ki meglesz :). Nagyon élveztem a túrát, sikerült végig tekerhető, optimális útvonalat találni erre a BEAC szakaszra.

Útvonal: Budakalász - Szentendre - Skanzen - Álló-rét - Lőrinc-laposa - Etetői-rét (most már vágom, mit keres ott a sok dinnye) - Visegrádi kapu - Nagy-Villám - Fellegvár - Visegrád - Nagy-Villám - Visegrádi kapu - Etetői rét - Pap-rét - Pilisszentlászló - Sikáros - Király-kúti-nyereg - Dobogókő - Tölgyikrek - Lajosforrás - Csikóváraljai th - Csobánka - Kevély-nyereg - Pilisborosjenő - Köves-bérc - Csúcs-hegyi-nyereg - Virágos-nyereg - HHH - Határ-nyereg - Vadaskert - Hűvösvölgy.

Szólj hozzá!

Címkék: visegrádi hegység pilis budai hegység mtb beac maxi specialized epic

A bejegyzés trackback címe:

https://avus.blog.hu/api/trackback/id/tr73638451

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása