Utolsó kommentek

  • Flankerr: Jó újra olvasni téged. Szép a táj, de a Lambo se kutya..:D (2012.05.02. 22:33) Schneeberg, Klosterwappen (2076 m)
  • Flankerr: Egyik kollégám ezt vállalta be: ambringa.blogspot.com/2011/09/csucstamadas.html Igaz, végig orszá... (2011.09.26. 21:55) BEAC Maxi '11
  • Samorost: Mi sem értettük ám, hogyhogy nem értél minket utol. Először Nagymaroson vártuk, hogy talán befutsz... (2011.09.11. 13:29) BEAC Maxi '11
  • avus: A nyomorék jobban fedné a valóságot :) (2011.09.11. 12:44) BEAC Maxi '11
  • Utolsó 20

Bringás és túrázós oldalak

BEAC-bejárás, 1. felvonás

2008. augusztus 20. 22:11 | avus

Államalapításunkat ki-ki vérmérsélkete szerint ünnepli. Egy bringás pédául elmegy bringázni. És mivel nyakamon a BEAC-Maxi, logikusnak tűnt, hogy megnézzem annak egy közeli szakaszát.

A délelőtti sokáig alvás/álmosan pislogás állapotából csak délutánra sikerült kikecmeregni, ezért elég későn, délután 2-kor futottam ki. Kis unalmas aszfaltozás után Csillaghegynél bevetettem magam a sűrűbe, egész pontosan a Nagy-Kevélyre tartó P jelzésen. Ez rutin szakasz, becsukott szemmel is megy, de mindig gyönyörű. A csúcs előtt kihagyhatatlan a 200 méter tolás, amiért fent panoráma kárpótol. Lefelé hasonlóan izgalmas a túra, de ma a Kevély-nyeregtől a kéken folytattam, Pilisborosjenő felé. Kicsit meredek lefelé, nagyon köves, de kis odafigyeléssel gond nélkül teljesíthető.

Pilisborosjenőre nem mentem be, hanem szófogadóan végigmentem a kéken, de ezt többet nem teszem. Az egynyomtávos ösvényeket ugyanis nagyon szeretem, a félnyomtávosakat viszont nagyon nem. Sokkal egyszerűbb a széles dózeren bemenni Pilisborosjenőre, majd ott a kis utcákban visszamenni a kékre. A Köves-bérc lefelé nem nagy szám, de a 10-es úton átkelve meglepetés ért. A kék jelzést ugyanis lényegében felszántották. Követhető volt ugyan, de tekerhető nem nagyon.

A téglagyárnál véget ért a szántás, kezdődött a mászás a Csúcs-hegyi-nyeregbe. Nem mentem végig, a Virágos-nyeregig inkább a sárga jelzés eddig nem látott szakaszán tekertem.Virágos után fel a Hármasra, le a Határ-nyeregbe, át a Vadaskerten, majd le Hűvösvölgybe. Jól álltam idővel, ezért innen jókora hosszabbítást szavaztam meg magamnak. Először fel a Kis-Hárs-hegyre. Itt felújították a nemrég még rozoga és lezárt kilátót. Mivel ez edzőkör volt, nem mentem fel rá, hanem rögtön folytattam visszafelé, a Nagy-Hárs felé. A Nagy-Hársra menő kaptató után egy jelzetlen szerpentinen leereszkedtem a pirosig, átkeltem a Szépjuhászné úton, majd felmásztam a Fekete-fejre.

Ez a szakasz nem volt teljesen új, egyszer ellentétes irányban túráztunk rajta, elég sok tolással. Ma sokkal jobb volt a helyzet, jó részén ippeg kitekerhető volt, keveset kellett csak tolni. Ezután aszfalton kerültem a lovasklubot, majd feltekertem a vadasparkig, ahonnan a S+ -> P+ jelzéseken értem fel Szépjuhásznéig.

Innen a szokásos piros kaptató következett a János-hegyre, majd levezetésként Normafa, és egy nagy lejtőzés az Istenhegyin. A végére még szerettem volna Budapestet a Gellértről megcsodálni, de a fakabátok a Citadellához vezető minden utat elálltak a tüzijáték miatt.

A kései indulás ellenére is összejött 1732 m szint, mindössze 69,9 km alatt. Útvonal: Csillaghegy - Nagy-Kevély - Kevély-nyereg - Pilisborosjenő - Köves-bérc - Csúcs-hegyi-nyereg - Virágos-nyereg - HHH - Határ-nyereg - Vadaskert - Hűvösvölgy - Kis-Hárs-hegy - Szépjuhászné - Nagy-Hárs-hegy - Fekete-fej - Szépjuhászné - János-hegy - Gellérthegy

Szólj hozzá!

Címkék: budai hegység mtb beac maxi specialized epic

A bejegyzés trackback címe:

https://avus.blog.hu/api/trackback/id/tr73638474

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása